PureBasic 6.00 released !

Developed or developing a new product in PureBasic? Tell the world about it.
mfa-nw
New User
New User
Posts: 3
Joined: Thu Jun 02, 2022 1:09 pm

Re: PureBasic 6.00 Beta 8 released !

Post by mfa-nw »

Hi, I am really liking the new C backend compiler and all my programs have compiled and run correctly on all of the previous betas.

I'm not sure if this is a bug or a design decison but I have noticed that up until beta 8, my compiled Linux GTK3 programs were running under Wayland. However, starting with beta 8, they run under XWayland/XOrg. This is causing me some problems as they are designed to run on touchscreen devices and are easier to use under Wayland.

This may be related to the fixing of the window sizes under linux that are incorporated into this beta version.

Thanks for producing such an easy to use yet powerful system.
Fred
Administrator
Administrator
Posts: 16681
Joined: Fri May 17, 2002 4:39 pm
Location: France
Contact:

Re: PureBasic 6.00 Beta 8 released !

Post by Fred »

It's been changed to have the OpenGLGadget() and all the Screen/Sprite library working on wayland as we use glx to access it. I didn't thought it would create other issue, so I will take a closer look to see if it's possible to change that (for a post v6 version).
mfa-nw
New User
New User
Posts: 3
Joined: Thu Jun 02, 2022 1:09 pm

Re: PureBasic 6.00 Beta 8 released !

Post by mfa-nw »

Thank you for the quick response. With both Ubuntu and Fedora defaulting to wayland now, it would be nice if the GTK3 programs created by Purebasic would continue to use the wayland backend by default (as they did in previous beta versions).

Is there a specific setting or library that I can change to revert to the previous behavior?

In the meantime, I can continue to use the previous beta as it works perfectly if I inclue the gtk window size workaround previously posted by mk-soft.
Fred
Administrator
Administrator
Posts: 16681
Joined: Fri May 17, 2002 4:39 pm
Location: France
Contact:

Re: PureBasic 6.00 Beta 9 released !

Post by Fred »

Beta 9 is available, with some more some improvements:

Code: Select all

- Added: Timeout options for HttpRequest commands
- Changed: InitNetwork() is no more needed to use network functions (deprecated)
- Standalone debugger is now DPI Aware (Windows)
User avatar
Paul
PureBasic Expert
PureBasic Expert
Posts: 1252
Joined: Fri Apr 25, 2003 4:34 pm
Location: Canada
Contact:

Re: PureBasic 6.00 Beta 9 released !

Post by Paul »

Fred wrote: Fri Jun 03, 2022 5:57 pm Beta 9 is available, with some more some improvements:

Code: Select all

- Added: Timeout options for HttpRequest commands
- Changed: InitNetwork() is no more needed to use network functions (deprecated)
- Standalone debugger is now DPI Aware (Windows)
Ok, so HTTPRequest & HTTPRequestMemory is not backward compatible with older versions of PureBasic due to the position of the timeout option. To bad the timeout wasn't added after the Header flag.
Anyway, if one wants to use the default timeout, can you simply put 0 for the default of 30 or do you have to put 30 ?
Image Image
User avatar
gally
User
User
Posts: 37
Joined: Thu May 28, 2009 9:07 pm
Location: France
Contact:

Re: PureBasic 6.00 Beta 9 released !

Post by gally »

Bonjour,

Déjà désolé que ce soit en français, car mon anglais et très très mauvais et je ne voudrais pas insulter la langue anglaise ^^.

J'ai un problème avec "ReceiveHTTPFile" et "ReceiveHTTPMemory", qui demande depuis la B8, d'avoir un integer pour la valeur AgentUtilisateur$, ce qui est pour moi non valide ?

Voila l'exemple de la doc avec la problématique :

Code: Select all

  NomDeFichier$ = SaveFileRequester("Enregistrer index.php ?", "", "", 0)

  If ReceiveHTTPFile("http://www.purebasic.com/index.php", NomDeFichier$, #PB_HTTP_Asynchronous, "MON AGENT")
    Debug "Succès"
  Else
    Debug "Echec"
  EndIf
C'est pour faire avancer les choses que je dit cela. Encore désolé que ce soit en français (et si quelqu'un peut me traduire pas de problème non plus ^^).

Bien cordialement a tous,
GallyHC
Last edited by gally on Sat Jun 04, 2022 7:23 am, edited 1 time in total.
User avatar
netmaestro
PureBasic Bullfrog
PureBasic Bullfrog
Posts: 8433
Joined: Wed Jul 06, 2005 5:42 am
Location: Fort Nelson, BC, Canada

Re: PureBasic 6.00 Beta 9 released !

Post by netmaestro »

Avez-vous essayé de le laisser vide pour obtenir la valeur par défaut ?
BERESHEIT
Marc56us
Addict
Addict
Posts: 1479
Joined: Sat Feb 08, 2014 3:26 pm

Re: PureBasic 6.00 Beta 9 released !

Post by Marc56us »

I have a problem with "ReceiveHTTPFile" and "ReceiveHTTPMemory", which asks since B8, to have an integer for the value AgentUser$, which is for me not valid?
(Note: B9)

Code: Select all

- Added: Timeout options for HttpRequest commands
As requested (!) these commands now have a Timeout parameter.
The problem is that this parameter has been added as the second to last parameter and not the last, which shifts the last parameter.
This parameter is not yet written in the help, but appears in the IDE status bar.

Comme demandé (!) ces commandes ont maintenant un paramètre Timeout.
Le problème est que ce paramètre a été ajouté en avant dernier paramètre et non pas en dernier, ce qui décale de dernier paramètre.
Ce paramètre n'est pas encore écrit dans l'aide, mais apparait dans la barre d'état de l'IDE.

Code: Select all

ReceiveHTTPFile(
ReceiveHTTPMemory(
HTTPRequest(
HTTPRequestMemory(
Last edited by Marc56us on Sat Jun 04, 2022 7:09 am, edited 1 time in total.
User avatar
gally
User
User
Posts: 37
Joined: Thu May 28, 2009 9:07 pm
Location: France
Contact:

Re: PureBasic 6.00 Beta 9 released !

Post by gally »

Bonjour,

@netmaestro > oui et cela fonctionne, mais cela me sert de vérification au téléchargement, donc j'ai mis un user agent perso.

@Marc56us > Merci pour cette information qui n'est pas encore dans la doc et avec mon problème d'anglais pas facile de trouver cette information et j'avoue ne pas avoir regardé dans la barre de commentaire, erreur de ma part (un timeout peut le cas échéant être très utile et c'est aussi un ajout, donc je n'en ferais pas une critique ^^).
Par contre ce nouveau paramètre aurait a mon sens du être mis en dernier et optionnel pour être toujours compatible avec les ancienne version de PB ?

Bien cordialement,
GallyHC
Last edited by gally on Sat Jun 04, 2022 7:14 am, edited 1 time in total.
Marc56us
Addict
Addict
Posts: 1479
Joined: Sat Feb 08, 2014 3:26 pm

Re: PureBasic 6.00 Beta 9 released !

Post by Marc56us »

So, if you want to use the Header parameter, you have to insert before a timout.
I think it's in milliseconds?
:idea: Yes, As Paul suggest, this parameter sould be the last

Donc, si tu veux utiliser le paramètre Entête, il faut insérer avant un timout.
Je pense que c'est en millisecondes ?
:idea: Oui, comme indiqué par Paul, ce paramètre serait mieux en dernier
Last edited by Marc56us on Sat Jun 04, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
User avatar
gally
User
User
Posts: 37
Joined: Thu May 28, 2009 9:07 pm
Location: France
Contact:

Re: PureBasic 6.00 Beta 9 released !

Post by gally »

Je comprend et encore merci pour cette information.

Bien cordialement,
GallyHC
User avatar
thyphoon
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 327
Joined: Sat Dec 25, 2004 2:37 pm

Re: PureBasic 6.00 Beta 9 released !

Post by thyphoon »

gally wrote: Sat Jun 04, 2022 6:59 am J'ai un problème avec "ReceiveHTTPFile" et "ReceiveHTTPMemory", qie demande depuis la B8, d'avoir un integer pour la valeur AgentUtilisateur$, ce qui est pour moi non valide ?

Bien cordialement a tous,
GallyHC
Hello GallyHC 😛👋
You have a TimeOut value before Agent. The TimeOut is in millesconds
The code with a 10 seconds TimeOut


Salut GallyHC 😛👋
Tu as un Timeout maintenant avant l'Agent le TimeOut est en milliseconde.
voilà avec un TimeOut de 10 secondes

Code: Select all

 NomDeFichier$ = SaveFileRequester("Enregistrer index.php ?", "", "", 0)

  If ReceiveHTTPFile("http://www.purebasic.com/index.php", NomDeFichier$, #PB_HTTP_Asynchronous, 10000,"MON AGENT")
    Debug "Succès"
  Else
    Debug "Echec"
  EndIf
User avatar
gally
User
User
Posts: 37
Joined: Thu May 28, 2009 9:07 pm
Location: France
Contact:

Re: PureBasic 6.00 Beta 9 released !

Post by gally »

@thyphoon, merci aussi a toi pour cette information que Marc56us a justement bien répondu ^^

Par contre pour le useragent le mettre a null ou empty pour qu'il mette la valeur par défaut et le timeout a la fin aurait été une bonne chose pour reté compatible avec le version de PB.

Cordialement,
GallyHC
Last edited by gally on Sat Jun 04, 2022 7:28 am, edited 1 time in total.
Fred
Administrator
Administrator
Posts: 16681
Joined: Fri May 17, 2002 4:39 pm
Location: France
Contact:

Re: PureBasic 6.00 Beta 9 released !

Post by Fred »

I thought the timeout would be used more often than headers, hence the switch, but i could put it last.
User avatar
gally
User
User
Posts: 37
Joined: Thu May 28, 2009 9:07 pm
Location: France
Contact:

Re: PureBasic 6.00 Beta 9 released !

Post by gally »

Bonjour Fred,

Oui dans la logique ce n'est aucunement faux, par contre cela provoque de faire des modifications par moment et donc de ne plus être compatible.

Juste le mettre en dernier et si le usergant et à null ou empty, le user agent a la valeur par défaut ?

Bien cordialement,
GallyHC
Post Reply